Osmirod 75 sketch set/indian ink/music nib & Swan minor 2

Modérateurs : RogerB, zephyr, LeGaulois

Répondre
crabe919
Bleu Mers du Sud
Bleu Mers du Sud

Osmirod 75 sketch set/indian ink/music nib & Swan minor 2

Message par crabe919 »

Bonjour,

Je veut le partir cette plumes, parce que j'ai acheté trop de mb dans les mois passés. Le set osmiroid était très dure de touer mais c'est quelque chose qui me convient pas quand je utilise. Ce sont des modelles très rare a trouver aux moment.
Tout les prix sont inclus envoyement des plumes en benelux/france, mais ne sont pas assuré. Pour envoyement assuré prendre contact avec moi.
Donnéz moi une email quand vous à intéresse dans une des plumes (adam600davidARROBAShotmailDOTcom)
Je vas expliquer l'info sur les plumes en anglais, je ne veut pas des "mal compréhensions" avec le niveaux de mon francais.Quand vous voulez plus de l'information contactez moi en français/anglais ou néerlandais.
Payment by pay pall or bank transfer. Prices included shipment for belgium/france non ensured.

Salutations,

Mabie todd swan Minor 2, in black hard rubber. The pen is in good contidion, there is a pattern on the pen that is in very good condition, the imprint is also very good. There is some discoloration of the BHR due to age. There are some minor scratched on the pen. The lever of the pen is also made of BHR (nice detail), i think (but not shure) that there is a very small chip of the lever. The nib is a swan 2 that goes from fine/ef to broad. The pen requires some pressure to get this line variation so i would call this a "semi flex" nib, with makes it easier to use at a daily basis. This pen is also rescued and ready to write.

price 35 euro shipped

Image
Image
Image
Image
Image

Osmiroid drawing set with 7 nib's including 1 tipped gold sketch nib, 1 osmiroid white indian ink sketch pen and 2 NOS nibs (one 3 tined music nib).
I've gathered these for my own collection, but the don't see any use with me, so i want to make some room in my collection for some other pens. I've searched a long time to find all these things together, as the music nibs and sketch nibs are hard to find these day's. Just not made for my hands (i'm not an artist after all).
The black pen is in good condition, the white one is technically ok, but has descoloration due to use over time.

The penbox contains the following elements:

-Black osmiroid 75 piston filler (lubed the piston recently)
-Gold sketch nib Rare
-gold copperplate nib
-gold ef drawing nib
-gold fine soft nib
-gold medium soft nib
-gold fine hard nib
-gold medium hard nib

the set is barely used, ony the medium soft nib was inked when i bought the package some time ago

Other elements:
-White osmiroid 75 with an sketch nib in "silver" color, made for use with indian ink
-NOS gold medium hard nib
-NOS god music nib with 3 tines
both just dipped to test them.

see this link for some more info on the pen set.

price 80 euro shipped

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
crabe919
Bleu Mers du Sud
Bleu Mers du Sud

Re: Osmirod 75 sketch set/indian ink/music nib & Swan minor

Message par crabe919 »

Osmiroid set est vendu!!
Marsu
Baystate Blue
Baystate Blue

Re: Osmirod 75 sketch set/indian ink/music nib & Swan minor

Message par Marsu »

Je me permets une petite suggestion : l'indiquer dans le titre. ;)
Merci à Alain146, regretté membre :cry:, d'avoir réuni ces sympathiques dédicaces...
Image Image

Il est difficile de vaincre ses passions et impossible de les satisfaire.

« Celui qui dit "moi, je sais !" est plus ignorant que l'ignorant ; il faut toujours savoir apprendre des autres. »
« Plus le champ de la pensée s'élargit, plus la patience et la tolérance augmentent. »
Ostad Elahi